maandag 2 juni 2014

Kruiden, groente en...

                Kruiden, groente en...

 
Vandaag wil ik jullie mijn kleine kruidentuintje laten zien.
Ik heb in allerlei potten sla gezet.
Heerlijk is het om lekker te oogsten van eigen erf...
Omdat onze groentetuin niet bij huis is en ik het lastig vind om voor pluksla steeds naar de groentetuin te gaan.
 
 
Heb ik bedacht om in onze eigen tuin een kleine pluktuin te maken.
Heerlijk genieten van vers geplukte Ruccola, Eikenbladsla Ijsbergsla.
Ook heb ik Bleekselderij gepoot eens kijken hoe dat gaat.
Mijn dochtertje vond radijszaad tussen de voorraad en dacht nou ik kan zelf ook wel wat zaaien.
Erg leuk die komen nu op.
 
 
Ook heb ik een heerlijk voorraadje kruiden aangelegd.
Thijm en Rozemarijn staan altijd al in de tuin makkelijk en gewoon mooi.
Dit keer vond ik het leuk om ze op de buitentafel te zetten met een mooie krans en een oude druivenstronk.

 
Nu het lekker weer is kunnen de wat zachtere soorten ook makkelijk buiten.
Als ze maar niet in de felle zon staan.
Zoals Peterselie, Bieslook, Basilicum, Selderij, Salie en Oregano...
En Munt wie weet zet ik zelf voortaan Muntthee!!
Heb ook maar eens Maggiplant voor de soep gezaaid.
Afgelopen week maakte ik nog een klein bloemstukje voor een verjaardag.
 
 
 
En heb nog een stronk veranderd tot een mooi decoratie stuk.
 
 

 
 

2 opmerkingen:

  1. mooie blogje, ik kwam hier terecht via andere haakster, ik zal zeker meer gaan bezoeken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Nelleke, ooooh, wat is je kruidentuintje mooi!!! Zoooo inspirerend! Ik ben zo slecht met planten, maar ik wilde al iets met kruiden op een tafel ofzo. Maar dit is helemaal geweldig! Sla in potten!? wauw… En ook je bloemstuk en stronk zijn echt mooi! Wat ben jij getalenteerd. Bedankt voor de inspiratie!
    groetjes,
    Karin Joan

    BeantwoordenVerwijderen