maandag 20 augustus 2012

Groen….


Groen….



Soms heb je zin in nieuw groen in huis.



Ik had een keer een leuk

vetplantje in een glazen vaas gekregen.

Waardoor ik op het idee kwam

zelf ook weer eens wat met groen

te doen!!!

Want planten mogen in huis toch.

Ben gek op allerlei soorten vetplanten.

Vaak staat er

een mooie vaas met kunstbloemen op de schouw.

Maar ineens denk ik dan weg ermee tijd voor echte planten.

Nu is dit echt heel eenvoudig zelf te doen.

Daarom doe ik er maar weer eens een kleine werkbeschrijving bij!!!

Nodig:

Glazen vaas,

2 soorten plantjes

bv. vetplant en klimop,

schelpjes diverse maten,

pareltjes,

decoratie takjes,

 (zijn bij tuincentrum in allerlei diktes te koop)

decoratieslinger

en evt. plastic bv. van bovenkant van een taartdoos.




Ik heb zelf een vaas genomen met een kleinere open voet.

Hier heb ik schelpen ingedaan, daarna heb ik

de decoratieslinger tegen de rand geplaatst.



Toen heb ik wat takjes bovenop de schelpjes gelegd.

Dit om een iets stevigere ondergrond te krijgen onder het

plastic plaatje.

Deze heb ik op maat geknipt als bodem onder de plantjes.

Hierna

heb ik nog een plastic rand geplaatst aan de binnenkant van de decoratieslinger.

Dit om deze te beschermen tegen grond en water.

Dan begint het al wat te worden….



 De plantjes kunnen er in.

Let wel even op

bij het kopen van de plantjes dat de inhoud van je vaas

kleiner wordt.

Eerst heb ik de grotere ronde vetplant geplaatst.

Daarna heb ik het

andere plantje een beetje gescheurd en rondom het vetplantje gezet.



Dan

 leuk nog wat van die dunne takjes erom heen.



Flink wat schelpen zomaar ergens gestrooid.

En nog even een handje parels erbij en klaar is je mini projectje.





Leuk geworden toch???




2 opmerkingen:

  1. Zeker hartstikke leuk geworden!

    Liefs Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Nelleke, bedankt voor je berichtje en leuk dat je me bent gaan volgen.
    Ik ga snel een kijkje op jouw blog nemen.
    Groetjes, Milou.

    BeantwoordenVerwijderen