vrijdag 4 juli 2014

Salontafel...


Salontafel...
 
 
Al langer wil ik wat anders met de salontafel.
Er zitten behoorlijk wat krassen op wat me stoort en met de kleur ben ik niet helemaal meer blij.
Deze week zag ik een kaal gemaakte tafel.
En op diverse blogs komen houten borden voorbij die eerst donker waren.
Woensdag dacht ik en nu ga ik het doen.
Eerst maar eens begonnen met de donkere houten schaal kijken wat het werd.
 

 



 
Het resultaat was mooi en ik durfde het wel aan.
De tafel naar buiten afbijt gekocht en een staalborstel.
Eerst geprobeerd met afbijt en warm water.
Maar dat ging me niet snel genoeg...
Dan maar met de staalborstel eroverheen dacht ik.
Slechter kan het toch niet worden met al die krassen.
 
 
 
Doordat de zon scheen ging het lekker snel.
En in nog geen dag kreeg ik de tafel kaal.
Nu moet ik nog bedenken of ik het nog ga behandelen.
De kleur is prima zo maar ik wil geen kringen erop krijgen van water of vlekken.
Heeft iemand een idee??
 
 
 
 
En ik heb wel zin om verder te gaan met de eettafel... deze week niet meer maar wel snel.
Lekker
wat tijdschriften opgeruimd.
En ook kocht ik deze week een mooie etagere bij de kringloop.
 
 
 
 
En
nog wat houten schalen die ik ook lichter
maakte.
 
 

10 opmerkingen:

  1. Wat is jouw tafel mooi geworden...hihi....leuk hé en lekker makelijk met afbijt en stalen borstel.....die schaaltjes heb ik ook ...vind ik zooo mooi, kan best geloven dat je nog spullen wil aanpakken ! Prachtige etagère heb je op de kop getikt !! Mijn dochter heeft een houten tafel laten zandstralen, dus in feite ook kaal gezet...heb ik met een 2 componenten product van Ciranova behandeld, het is kleurloos en er komen geen kringen op het hout bij gebruik !
    Geniet van je gezellig interieur,
    héél fijne avond en prettig weekend
    liefs
    Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Nelleke, ziet er goed uit je tafel,..om er geen kringen op te krijgen zal ik inderdaad wat erover heen lakken/beitsen (`t liefst kleurloos),..zou zonden van je werk zijn! Geniet ervan..

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi geworden..heerlijk gewoon een beetje kliederen met een super resultaat:)
    en leuk om eens bij je binnen te kijken, ziet er sfeervol uit:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je tafel is erg mooi geworden! En ja soms moet je gewoon durven :-). Tis even een dagje werk maar dan heb je ook een hele nieuwe tafel. Ik ben nu al benieuwd naar je eettafel.
    Je houten schalen zijn ook zo leuk!
    Fijn weekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je tafel is prachtig geworden !!!

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw jij hebt lef! Ik twijfel ook al zo lang of ik iets aan mijn tafel moet doen. Maar nu ik jouw prachtige tafel heb gezien denk ik dat ik ook maar eens aan de slag moet! Jammer dat er nu nog iets overheen moet voor de kringen want hij is zo echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauww ziet er super uit zeg altijd weer genieten he van wat ouds weer wat nieuws maken hahaha en weer een super aankopen erbij ... geniet lekker van je mooie spulletje .... fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is je tafel mooi geworden. Zelf ben ik ook al een jaar een het dubbel zal ik wel of zal ik niet. Maar als ik het zo bij jouw zie prachtig gewoon.
    Een fijn weekend, Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij is echt prachtig geworden!!! Wat een verschil en veel lichter zo in je kamer. Gewoon een beetje matte kleurloze beits erover en je hebt geen last meer van kringen en je hout verkleurt niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooi blogje ik vondt u via andere bloggers...ik zal zeker meer bezoeken en lezen...

    BeantwoordenVerwijderen